dinsdag 28 juli 2009

Dag 6 bij de YWCA - Your Wife is Constantly Away

Vanochtend begonnen we weer bij de head office met computerles. De dames werden vooral erg enthousiast toen ze hun documenten mochten versieren met een omlijsting van figuurtjes en dergelijke. Zelfs tijdens de pauze bleven ze nog een tijd lang doorwerken.
Helaas bleek een van de computers alweer een virus te bevatten. Nadat we deze hadden verwijdert hebben we op alle computers het anti-virus programma AVG gezet. Hopelijk helpt dit enigzins tegen het virus probleem. Daarnaast hebben we de dames op elke pc een briefje laten plakken met: no flashdrives please!
's Middags hebben we Marie en Mrs Keripeya geleerd met spreadsheets om te gaan, zodat ze hun financiele administratie beter op orde kunnen houden.
Naast het drukke werken worden ook veel grapjes gemaakt. Aangezien ze op de YWCA veel koken en erg van eten houden, kwam Stefan met een alternatief voor de afkorting YWCA: Yes, We Cook Alot. Waarop Marie reageerde dat de meeste mannen van de vrouwen van de YWCA de volgende verklaring voor de afkorting geven: Your Wife is Constantly Away.

6 opmerkingen:

  1. Hoi Steef,
    Zo te zien gaat alles goed daar. Op mijn iPhone lees ik elke dag even
    je blog. Erg leuk om te lezen wat je daar uitspookt. Vooral de foto van je verjaardag met vrouwen en bloemen!
    Succes nog daar!
    Groetjes Anouk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi stefan in het waanzinnig verre png.
    wij zijn net terug van vakantie en dit is de eerste keer dat ik op deze site zit. ik ben zeker slechter op de comp.dan de dames van de ywca maar ik vind het erg leuk om alles zo te lezen en de foto's te bekijken.vreemd maar ik voel mij met mijn cjv achtergrond ook wel een beetje verbonden met "jou" dames daar.toch dat wereld wijde yw/mca gevoel. nog heel veel plezier en doe goed werk daar. allemaal de groetjes van een onbekende vrouw uit holland die jij natuurlijk wel kent,erna mostert.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. o sorry hoor maar ik ben niet anoniem ik snap er niks van heb toch mijn naam opgegeven doei erna.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. kan ik hierbij trouwens de groeten doen aan jaques en machteld en ze een fijne vakantie wensen ? grappig ze zullen dit dus wel lezen in zwitserland via png ha ha erna.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey Crien,

    Hm, hoe is het eten eigenlijk in PNG? Er word dus veel gekookt, maar wat precies? Je moet maar wat recepten inslaan zodat je straks voor mij papuaans eten kunt koken ;)

    Ik wil meer foto's!!

    Liefs,
    Theer

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Machteld en Jacques28 juli 2009 om 23:56

    Hoi Stefan en Corine,
    Wat leuk om te zien dat er steeds meer mensen reageren op jullie weblog. Zo hebben wij nu in Zwitserland dus via PNG de groeten van Erna gekregen en kunnen wij het ook weer terug doen. Wij herkennen ons ook in het CJV/YMCA-gevoel zoals zij dat beschrijft. Mooi dat dit plaatsvindt! Na de originele varianten van Stefan en Marie zou je anderen kunnen uitnodigen wat je allemaal nog meer kunt doen met de afkorting YWCA.
    Liefs van Machteld en Jacques

    BeantwoordenVerwijderen